Lapletöltések száma:
Website counter


A láthatalan légió (III/III-as operatív tisztek) lázadása-alkotmányos váltság
NYÍLT LEVÉL
Hiller István elnök úrnak
Magyar Szocialista Párt


Tisztelt Elnök Úr!


Három volt BM III/III-as operatív tiszt ezen nyílt levelünkben szólítjuk fel az MSZP pártvezetését, parlamenti frakcióját és Gyurcsány Ferenc miniszterelnök urat, hogy az általuk újabban tervezett - az ország aktuális napi problémáiról való figyelemelterelést szolgáló - ügynöki és operatív tiszti múlt további látványos kiteregetésének tervezetét fejezzék be! Ezen nyílt levelünkben megfogalmazott kérésünk nem teljesítése esetén kénytelenek leszünk az 1990. előtti különböző, olyan dokumentumokat nyilvánosságra hozni, amelyek egyértelműen bizonyítják, hogy a BM III. Főcsoportfőnökség, de különösen a III/III. Csoportfőnökség tevékenységét az MSZMP országos és megyei vezetése irányította, sőt a napi operatív munkát is az ő hírigényük szerint végeztük. Tizenöt évvel a rendszerváltás után - a BM III/III Csoportfőnökségen kívül - a többi állambiztonsági szerv önök által tervezett ügynöki és operatív tiszti névjegyzékének, illetve listájának a nyilvánosságra hozatala számos érdekeket sért, de ennek ellenére, ezeknek a közzététele és hozzáférhetősége csak akkor lenne igazságos, ha ezekkel együtt a "társadalom szégyenpadjára" kerülnének azok a párt és KISZ vezetők is, akik ezen időszakban az állambiztonsági munkát irányították és felügyelték. Az MSZMP Ideiglenes Központi Bizottságának az 1956. december 5-i határozatától kezdve a rendszerváltásig a Belügyminisztérium és ezen belül külön részletességgel az állambiztonsági szervek fő feladatait az operatív munka konkrét célkitűzéseit is az MSZMP Központi Bizottságának különböző határozatai rögzítették és írták elő. Ezért a nyílt levelünkben megfogalmazott kérésünk megértéséhez az alábbi történeti tények áttekintésére van szükség:

  1. 1945 után a Politikai Rendőrség, majd az ÁVH nem csak a nyilasok és a háborús bűnösök ellen lépett fel, hanem a legkülönbözőbb koholt vádakkal börtönbe juttatták, illetve internálták az osztályellenség tagjait. (A volt földesurakat, bankárokat, csendőröket és a klerikális reakció tagjait, a papokat és az apácákat, stb.) Lényeges, hogy ezen eljárásokat a kommunista párt közvetlen irányításával tették, sőt az '50-es évek elején az MKP vezetőinek utasítására hajtotta végre az ÁVH a közismert koncepciós pereket is. 1954-ben, amikor a törvénytelenségek miatt nem csak a hazai, hanem a nemzetközi közvélemény is felháborodott, akkor a kommunista párt, hogy megpróbálja magát tisztára mosni mindezért az ÁVH-t tette felelőssé. Ezért ekkor több ÁVH-s tisztet elbocsátottak, sőt voltak olyanok, akik ellen eljárást is indítottak. Az ekkori helyzetet Kovács György, az MSZMP Belügyminisztériumi Pártbizottságának volt első titkára - egy 1985-ben megjelent - írásában így jellemezte: "A törvénytelenségek lelepleződése nyomán az egyszerű beosztottak közül is sokan válságba kerültek, becsapva, kiszolgáltatva érezték magukat. Sokakat bizonytalanná és elkeseredetté tett, hogy a Rákosi-féle vezetés az általa elkövetett hibákért szinte kizárólag a BM szerveit - Péter Gábort és bandáját - tette felelőssé."
  2. Mindenki által ismert, hogy az 1956-os forradalom leverésében, a pártmunkások mellett, aktív szerepet játszottak a volt ÁVH-s tisztek is, sőt ezt követően a megtorlásban is részt vettek. 1962 tavaszán, amikor az MSZMP vezetői stabilnak látták a rendszert, akkor az állambiztonsági szolgálatoktól elbocsátották azokat, akik kompromittálódtak, de valójában azért, mert végrehajtották a párt utasításait. A helyzet paradoxona, hogy az előző években a Munkás-Paraszt Hatalomért Emlékérmet adományozták azoknak a pártmunkásoknak, akik részt vettek az "ellenforradalom" leverésében.
  3. Közismert, hogy 1989 végén, a "Duna-gate" ügy kirobbanása után, az MSZP vezérkara, illetve a kormány úgy próbálta magát tisztára mosni, hogy rövid idő alatt kirúgta a BM III/III. Csoportfőnökség egész állományát, így minket is. Szeretnénk emlékeztetni a kissé feledékeny ELVTÁRSAKAT, hogy 1989 előtt a "belső elhárítás" fő feladatait az MSZMP KB és a Politikai Bizottság határozta meg. A BM III/III. vezetői is ugyanúgy részletes tájékoztatást kaptak, mint a kormány tagjai, de hasonló tájékoztatásban részesültek a KISZ felsőszintű vezetői is. Érdekes, hogy az érintett elvtársak többsége - az azóta elhangzott nyilatkozataikkal ellentétben - nem csak elolvasta ezeket a "Bizalmas" és "Szigorúan Titkos" jelentéseket, hanem széljegyzet formájában ráírta az úgynevezett hírigényét is, vagyis azt, hogy a témával kapcsolatban, a továbbiakban milyen információkat kérnek. Például az adott "ellenséges csoport" tevékenységével kapcsolatban milyen további felderítést végezzünk. Ezen írásos bizalmas jelentéseken kívül az egyes országos és a megyei pártvezetők rendszeresen beszámoltatták az adott terület belső elhárításának vezetőit, és ekkor szóban is adtak utasításokat a további operatív munkára. A belső elhárítás közvetlen pártirányítását - mind a hárman - különböző eredeti dokumentumokkal bizonyítani tudjuk, ha ez szükségessé válik.

Az 1956 utáni állambiztonsági munka hiteles bemutatásához még szükségesnek tartjuk három témakör bemutatását.

  • Az 1956-os forradalmat követően a BM II. Főosztálya fogta össze a magyar állambiztonsági szervek osztályait. 1962-ben pedig létrejött a BM III. Főcsoportfőnökség, melynek a III/III Csoportfőnöksége foglalkozott a belsőelhárítással, ennek az egyik külön osztálya végzett elhárítást a történelmi egyházak, felekezetek, a szekták és volt szerzetesek irányában is. Lényeges megemlíteni, hogy a volt szocialista országok közötti munkamegosztásban vállalt kötelezettség alapján az MSZMP felső vezetésének és a kormánynak az utasítására a magyar állambiztonsági szervek nemcsak a hazai klerikális reakció ellen végeztek elhárítást, hanem fő feladatuk volt a Varsói Szerződés többi tagállamának a hírigénye szerint, a Vatikán elleni felderítő munka is. Felháborítónak tartjuk, hogy a rendszerváltás után 15 évvel az MSZMP jogutód pártja és a miniszterelnök ismételten fellép a nacionalistának nevezett klerikálisok ellen, melyhez a pártállamban a hazai klerikális reakcióról és a Vatikánról szerzett különböző információkat tervezik felhasználni.
  • Az MSZMP KB 1957. február 12-én hozott határozatot a munkásőrség felállításáról, a hithű kommunisták felfegyverzéséről, a párt önálló fegyveres szervének a létrehozásáról. A határozatban foglaltak végrehajtására az Elnöki Tanács 1957. február 19-én törvényerejű rendeletet adott ki. Egy akkori pártértékelés szerint "a munkásőrség nagyban elősegítette az ellenforradalmi erők maradványai elleni harcot, a MUK (Márciusban Újra Kezdünk) meghiúsítását, a közrend teljes helyreállítását." A munkásőrök ezen nyílt tevékenysége sokak előtt ismert, de tudomásunk szerint eddig senki sem nyilatkozott arról, hogy az állambiztonsági szervek operatív munkáját is segítették. Budapesten speciális lehetősége volt az itt dolgozó ÁB szerveknek, mégpedig az, hogy egy úgynevezett "cím szerinti munkásőr kérdőjegy", amit ha kitöltve megküldtünk az MSZMP Budapesti Bizottsága illetékes részlegének, akkor a válaszukban megtudtuk, hogy például a Buapest, V. kerület Guszev utca 84. szám alatt lakik-e munkásőr, ha igen, akkor név szerint ki. Ezt az információt a kérdőjegy kitöltése nélkül gyakran megtudtuk a házfelügyelőtől is. Az általunk, illetve a kollégák által felkeresett munkásőrök rendszeresen segítették a munkánkat, nem csak lakótársaikról adott információkkal, hanem a különböző operatív akciók lebonyolításához biztosították a "bázislakást", sőt gyakran használtuk a munkásőrök erre alkalmas lakásait T-lakásnak, vagyis találkozási lakásnak. A munkásőrök nem csak Budapesten segítették az operatív munkát, hanem ez vidéken is bevált gyakorlat volt. A témával foglalkozó történészek előtt ez a téma azért maradt eddig rejtve, mert a különböző operatív anyagokban nagyon ritkán szerepeltettük az ezen kapcsolatunk munkásőri mivoltát, akkoriban a bevált gyakorlat az volt, hogy őket társadalmi kapcsolatként, csak monogrammal jeleztük az anyagokban.
  • a rendszerváltás óta az igazságszolgáltatás jelentős erőfeszítéseket tett annak felderítésére és bizonyítására, hogy kik adtak utasítást az úgynevezett '56-os sortüzekre, kik lőttek a tömegekbe, illetve kik vettek aktívan részt a forradalom fegyveres leverésében. Ezen a területen az igazságszolgáltatás próbálkozásai eddig nem sok eredményt hoztak, nem hogy megbüntetni, hanem megnevezni sem tudták a felelősöket, mert a történészek nem gondoltak arra a tényre, hogy a Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány ezeket az elvtársakat kitüntette. Vagyis "az ellenforradalom leverésében kifejtett tevékenységükért" 1957-ben több ezren kapták meg a Munkás-Paraszt Hatalomért Emlékérmet. Ezen kitüntetett elvtársak magas beosztásokba kerültek, megkülönböztetett üdülési lehetőséget és orvosi ellátást biztosítottak részükre, soron kívül teljesítették lakásigényeiket, a gyermekeik az egyetemi felvételnél előnyt élveztek, sőt a MPH-sok kedvezőbb nyugdíjazási lehetőséggel is rendelkeztek. Egyenes logikai következtetés, hogy akik megkapták, illetve elfogadták a Munkás-Paraszt Hatalomért emlékérmet, azok bizonyítottan aktívan részt vettek az '56-os forradalom leverésében.

A nyílt levelünkből egyértelműen kitűnik, hogy a magyar kommunista vezetés 1945-től a rendszerváltásig a politikai rendőrséggel, az ÁVH-val és a BM III/III. Csoportfőnökséggel végeztette el az ideológiai alapra helyezett piszkos munkát, majd amikor kiderültek a jogsértések, akkor valósággal elhatárolódtak ezektől a szolgálatoktól, amelyek előzőleg nekik dolgoztak és valójában ők is irányították. Ezt a helyzetet parlagi módon részükről úgy is megfogalmazhatták volna, hogy "Ti azért vagytok szemetek, mert maradéktalanul végrehajtottátok a párt vezetőinek utasításait". Az előzőekben részletezettekből egyértelműen kitűnik, hogy a felelősségre vonás alól rendszeresen kibújtak a párt és a KISZ országos és megyei vezetői, de nem kerültek a társadalom szégyenpadjára sem a munkásőrök, sem a Munkás-Paraszt Hatalomért Emlékéremmel kitüntetett elvtársak. A BM III/III Csoportfőnökség anyagainak eddigi nyilvánosságra hozatalának a kibővítését más állambiztonsági szolgálatok ügynöki és operatív tiszti névjegyzékének, illetve listájának nyilvánosságra hozatala nemcsak az amúgy is nehézségekkel kűzdő jelenlegi operatív munkát befolyásolná negatívan, hanem korlátlan lehetőséget biztosítana ahhoz, hogy igazságtalanul hurcoljanak meg ártatlan embereket. Közismert, hogy a rendszerváltás előtt - visszamenőleg a '60-as évekig - az ügynökök B és M dossziéit megsemmisítették. Így a régmúltban keletkezett dossziékon kívül csak azok maradhattak meg, amelyek a megsemmisítés idejében az operatív tisztek páncélszekrényeiben voltak, akkor ezekből az anyagokból tudtak a munkatársaink "mazsolázni". Vagyis a politikai élet érdekesebbnek tűnő személyeinek anyagait mindenféle ellenőrzés nélkül magukhoz tudták venni. Ekkor tűntek el a legkülönbözőbb operatív anyagok úgy a célszemélyekre, az ügynökökre, mint az szt tisztekre vonatkozóan. Ismereteink szerint az utóbbi időszakban előkerült különböző operatív anyagok, illetve kartonok úgy a jobboldali személyekre, mint a baloldaliakra vonatkozóan ebből a forrásból származnak. Vagyis vannak olyan volt operatív tisztek, akik különböző politikai érdekből időnként előhúznak egy-egy kompromittáló anyagot. Ezt a helyzetet még kiszámíthatatlanabbá teszi Nagy Lajosnak, a Nemzetbiztonsági Hivatal rendszerváltás utáni első igazgatójának több alkalommal tett azon nyilatkozata, mely szerint a rendszerváltás előtt az állambiztonsági szolgálatok, mondhatni kiszúrásból, vagy bosszúból, több száz, akkori célszemély esetében készítettek és helyeztek el hamis 6-os kartont, azt a látszatot keltve, hogy ezek a személyek az operatív szerveknek dolgoztak. A témához kapcsolódva célszerű megjegyezni, hogy Sz. István Andrásnak az "Ügynök voltam Magyarországon" című, 2002-ben megjelent könyvének 191. oldalán, például részletesen leírja, hogy hogyan hamisítsunk ügynököt, amit valójában az operatív tisztek e könyv nélkül is ismertek. A témával kapcsolatban fontosnak tartjuk a közvélemény és az MSZP vezetésének tájékoztatását, arról, hogy a BM III/I. és a III/III., valamint a III/IV-es Csoportfőnökségek és azok ügynökei fő tevékenységükben nem foglalkoztak a belső elhárítással, ezért kimondott politikai jellegű információkat viszonylag ritkán gyűjtöttek. Ezen állambiztonsági szervek fő tevékenysége a tudományos, a műszaki és a gazdasági hírszerzés volt, amelyek eredményeit az ország különböző iparágainak a fejlesztésénél és a termékek értékesítésénél hasznosítottak. A másik két szakterület fő tevékenysége a különböző szintű objektumvédelem volt, de jelentős területet ölelt fel a népgazdaság védelme is. Ez azt jelenti, hogy a nagyobb jellegű gazdasági bűncselekmények felderítésével is foglalkoztak, amelyeknél lényegesnek tartjuk megjegyezni, hogy még egy-egy ilyen kiemelt gazdasági bűnügy realizálását is csak az MSZMP vezetésének az engedélyével lehetett végrehajtani. Például az 1970-es évek végén a III/II. Csoportfőnökség több millió forintos csalást és sikkasztást derített fel a székesfehérvári Videotonnál, de a pártvezetés a bűnügy realizálását nem engedélyezte. A '80-as évek közepén az egyik operatív szerv felderítette a Pénzügyminisztérium építkezésénél, a Budapest, XII. kerület Lóránt utcai "lakáspanamát", amelyet nem büntetőüggyel, hanem csak a Marjai József által vezetett pártvizsgálattal zártak le. Ebben az ügyben kaptak pártfegyelmit többek között Medgyessy és Draskovics elvtársak is. Szakmai körökben ismert, hogy az állambiztonsági nyilvántartásban - a rendszerváltás előtti nagy megsemmisítéseken kívül - több kormány alatt is hajtottak végre bizonyos "tisztogatásokat", vagyis egyes politikusok anyagait megsemmisítették, illetve kiemelték. Azon volt állambiztonsági operatív tisztek, akik erősen kötődtek a pártállamhoz, azok úgy közvetlenül a rendszerváltás előtt, mint az utóbbi években, folyamatosan gyűjtötték az általuk ellenzékinek nevezett politikusokkal kapcsolatos anyagokat. Többek között az MSZP-hez kötődő ilyen cég a Budapest V. kerületében lévő Apró és Társa Magánnyomozó Bt. is. Ezt a külön "dokument" részleggel is rendelkező Bt.-t Apró Antal a BM III/II-8. Osztályának volt operatív tisztje vezeti, aki nagybátyja Gurcsány Ferenc miniszterelnök feleségének. Információink szerint valószínűsíthető, hogy a nagybácsi javasolta az MSZP vezetésének és a miniszterelnöknek a kibővített ügynöklista nyilvánosságra hozatalát, mert szerintük várhatóan ebben több jobboldali személy fog szerepelni. Feltehetően az MSZP részéről kevesebb politikust érint a kibővítendő ügynöklista, mert annak idején a párttagság beszervezését külön engedélyhez kötötték, közülük főleg csak rezidensek vagy szt-tisztek kerülhettek ki. A jelenlegi kormány az szt-tisztek nevének eltussolására - amennyiben a tervezett új ügynöktörvény elfogadásra kerül- már fel is készült, mert a terület kiváló ismerőjét, a volt szt-tisztek kartonjának hajdani kezelőjét, Császár Józsefnét reaktivizálták, vagyis visszahívták a Belügyminisztériumba, szakmai főtanácsadónak. Végezetül, de nem utolsó sorban a leírtak alapján nem értünk egyet a jelenlegi ügynöktörvény módosításával, illetve annak más állambiztonsági szervekre való kiterjesztésével, mert az nem csak a jelenlegi nemzetbiztonsági és rendőri szervek operatív felderítő munkáját hátráltatná, hanem a ma már kibogozhatatlan szálak miatt több ártatlan ember meghurcolásához is vezethet. Szerintünk az MSZP vezetését és a kormányt a téma felfedésénél csak az önös érdek vezérli, mert először is az ország napi problémáiról való figyelemelterelést szolgálja, másodszor pedig a közelgő választás miatt az ellenzéket, illetve a nacionalistának nevezett klerikálisokat akarják lejáratni. Reméljük, hogy nyílt levelünkben megfogalmazott aggályainkat az MSZP vezetése és a kormány megfontolja és eláll az ügynöki és az operatív tiszti múlt további látványos kiteregetésétől és így alaptalanul - negyedik alkalommal is - nem sújtja a párt által irányított , volt állambiztonsági szervek munkatársait.

Budapest, 2005. január 13.

Tisztelettel:
Három volt BM III/III-as operatív tiszt

Közel három hónap telt el a levél megírása óta.

Nézzük meg, mi történt azóta a politikai palettán, és mi a közélet további területén.

A legfrappánsabban az az operatív tiszt nyilatkozott a helyzetet értékelve, aki azt mondta: "hogy az már mégis gyalázat, hogy a volt elvtársainktól a kis Kövér Laci véd meg minket."
A levél megtette hatását, gyakorlatilag zátonyra futott az ügynöktörvény és ma már védekezik a gyurcsány(i)-adminisztráció. Az is kiderült, hogy az "ötök bandája": Nagy Lajos, Somogyi Tamás, Meruk József, Apró Antal és Harangozó Szilveszter háttérbe vonult. Valóban kiderült, hogy Nagy Lajos vezérőrnagy a szakma- és a Haza szégyene. Listákkal járkált a világban és az sem titok már, hogy az izraeli titkosszolgálat fizette nevezett urak cégeinek alapítását. Az is kiderült, hogy nemcsak Magyarország volt a célterülete ennek az embertelen, moszados akciónak, hanem egész Közép-Kelet-Európa, de külön a magyarság meggyalázása is feladatuk volt a Hazát elárulóknak. Nem lehet véletlen, hogy tizenöt évvel a váltás után derül ki, hogy a környező országokban szinte kizárólag a magyarok voltak a besúgók. A célország ma Magyarország, mindenféle pénzmosó és maffia-cselekményeknél. Meggyöngítették a nemzetbiztonsági szakszolgálatokat, tudatosan, idegen érdekek szerint. Az elmúlt három hónapban több hivatalos izraeli delegáció volt itt, mint előtte két évig.

Kiderült továbbá, hogy a Gyurcsány-Apró vonal gyakorlatilag az idős ÁVH-s kommunistákat, a Hornékat is ki akarta szorítani a párthatalomból. A gazdasági hatalom megszerzése ilyen alkotmányellenes és törvénytelen módszerekkel folytatódik ma is. A sajtó III/III-as ügynökei, ál-történészek és egyéb gyülevész, hazaáruló bagázs különböző listákat hozott napvilágra, hogy Hazánk tekintélyét teljes egészében lerombolják.

Miután a gazdasági válság érezhető Magyarországon, ezért kellett ezt az akciót ilyen tervezetten, miniszterelnöki jóváhagyással végrehajtani, mert másképp nem tudták elterelni a folyamatos államcsőddel kapcsolatos társadalmi problémát.

Az operatív tisztek levele rendkívül tanulságos. Nem európai gyakorlat, hogy a hóhért azért ítélik el, mert végrehajtotta a jogerős bírói ítéletet. Nem kell fölmenteni a politikai rendőrséget, de nem ők a főbűnösök, hanem azok a politikusok, ÁVH-s tisztek, akik jelenleg is a magyar parlamentben, a bíróságokon, és a közélet teljes területén, korlátlanul uralkodnak.

Természetesen egyetlen egy politikai párt hivatalosan nem reagált, sőt nem volt olyan újság sem, rajtunk kívül, amely ezt a levelet megjelentette volna. A törvénytelen listázás miatt több magánszemély büntetőfeljelentést tett, amelyekkel kapcsolatban az eljárások megindultak. Volt operatív tisztek többen beperelték a magyar államot és a jogutód pártot, a törvénytelen, magyarság-lejárató akciók miatt. További olyan események is történtek, amelyek valóban sajtó-érettek. Az "ötök bandájának" tagjai közül többen telefont váltottak, régi számaikat újra cseréltették, hogy elérhetőségük megnehezüljön. Szokásos kommunista módon illegalitásba vonultak azok is, akik az ostoba miniszterelnöki vatikáni vizit miatt szégyellték magukat. Az egyházakkal foglalkozó operatív tisztek, G. Sándor és sorolhatnánk a neveket, valamennyien titkosították a számukat, nemcsak a mobil vonalon, hanem a vezetékes telefonon is.

Szerkesztőségünk és munkatársaink többszáz levelet és telefonhívást kaptak, azzal a kéréssel, hogy folytassuk munkánkat és a magyar politikai maffia visszaéléseit hozzuk napvilágra. Jelezzük továbbá, hogy több ezer olyan írásos dokumentum érkezett részünkre, amelyek ellenőrzése bonyolult és hosszabb időt vesz igénybe. Vigyáznunk kell a provokációkra, ezért csak ellenőrzött dokumentumot hozunk a jövőben is nyilvánosságra.


Magyar Világ Szerkesztősége